Snu telefonen for å vise siden

Hold produktet i live

Cure prosess

Det opprettes haugevis av bedrifter hvert år. Mange med gode tjeneste- og produktideer, men hvorfor overlever så få?

Vi mener det er fordi produktet mangler personlighet.

Merkevarebygging, også kalt branding, er med på å øke kvaliteten av et produkt eller en tjeneste og skape et sterkt inntrykk.  

For oss i Cure handler merkevarebygging om å gi produkter og/eller tjenester et ansikt. En personlighet som er lett å bli kjent med, kjenne igjen og bygge en relasjon til. Dette gjør vi med både brand-story og visuell identitet.

Alt i alt handler dette om å legge til rette for at forbrukerne skal få et forhold til merkevaren. Kundeengasjement resulterer ofte i salg, og vårt mål er å øke omsetningen til kunden.

Innsikt

Det er ingen bestemt måte å bygge et brand på. Men vi mener kombinasjonen av solid innsikt og kreativitet gir det beste resultatet. Gjennom vår innsiktsfase, defineres merkevaren før det utvikles en identitet og en story. Vi mener det er viktig å kommunisere på alle måter med forbrukeren, og da er det også viktig å vite hvem forbrukeren er, hva hen forventer og hvordan hen både oppfører og beveger seg. Dette gir grunnlag for videre arbeid med merkevarebyggingen.

Identitet

Helt fra første steg tenker vi på sluttproduktet og evnen til merkevaren. Det vil for eksempel si at vi tenker på markedsføringsmulighetene samtidig som vi utvikler profilen og logoen. Det gjør at vi gjennom hele prosessen følger en rød tråd.

Når innsiktsanalysen er utført, går vi over til å bygge opp identiteten. Det er i denne fasen vi kommer frem til riktige profilfarger, typografi og logo. Det er også her ditt produkt eller din tjeneste får en personlighet.

Det visuelle er førsteinntrykket av merkevaren. Det er derfor viktig at det kommuniserer riktig på alle måter. Med vår erfaring fra flere bransjer, vet vi hva godt design er og hvordan vi lager en tidløs identitet som fungerer. Kunden sitter igjen med en designmanual som beskriver identiteten og viser hvordan de forskjellige elementene skal brukes.

Implementering

Etter at den visuelle identiteten er godkjent av kunden, setter vi i gang med implementeringsarbeidet. Etter kundens behov og ønske, bygger vi nettsider, designer applikasjoner og lager diverse trykkmateriell. Vi har som mål å hjelpe kunden under hele reisen og bistå der vi kan.

Markedsføring

Vi har jobbet med mange kunder på kort tid. Fellesnevneren er at kunden står igjen med en solid og sterk merkevare, men mangler kunnskap om hvordan å gjøre dette synlig.

Derfor har vi utvidet teamet med kunnskap innenfor markedsføring, både digitalt og gjennom kampanjer som både engasjerer og fungerer. Med god planlegging, kartlegger vi kundens behov og tilpasser markedsføringen basert på innsiktsanalysen vi sitter på. Det er med disse riktige grepene vi har skapt vår egen suksesshistorie.

Ønsker du å lære mer om dette, ta kontakt for en uforpliktende prat.


hello@cure.no
928 14 070