Sammen ønsket vi å gjøre det mange ser på som en "vanlig vaskehall" til noe moderne, kult og stilrent. Cure samarbeidet tett med Cridthvidt for å forstå deres visjon og skape en ny visuell identitet som ville resonnere med deres målgruppe. Cure har laget en ny visuell identitet forankret i verdier som bærekraft, innovasjon og pålitelighet samtidig som det hentes inspirasjon fra Cridthvidt sin lange historie. Nettsiden fokuserer på Cridthvidt sin personlige tilnærming i deres tjenester og unike showroom.
Cridthvidt er et familie-eid industrivaskeri med historie tilbake til 1935. De er et topp moderne vaskeri med en maskinpark i verdensklasse, samt et showroom som ingen andre i bransjen.
Løsningen ble en ny visuell identitet med en logo som er åpen for tolkning. Hvor noen ser et grønt fingeravtrykk og bærekraft, ser andre bølger, bevegelser og innovasjon. Fargepaletten inneholder primærfargene Tech Green og Maritime Blue med svart og hvit som hjelpefarger. Kombinasjonen av fargepaletten skal illustrere hvordan innovasjon møter hav. Fonten er en ren og enkel font som underbygger Maritime CleanTech sin profesjonalitet og søkelys på bærekraft og nullutslipp.
Maritime CleanTech jobber for at deres verdensledende samarbeid om grønne maritime løsninger skal vise igjen. De ønsket en profil som skulle fungere som et verktøy for å styrke Maritime CleanTech sin profil og merkevare - nasjonalt og internasjonalt.
It is important to explain what Sixty provides to potential clients. The common way to do this is by showcasing actual design and solutions. But this always comes with the risk that the potential client thinks that «this is not exactly what we are looking for» Hence, we instead visualize the «idea» of what we can achieve together with the client. Performed as a kind of «wireframes» explaining, and ready for customization. Sixty. TV Experience. Optimized.
The TV industry has a way of communicating that is dominated by extensive use of visual effects in a «look at me» kind of way. Our thoughts are that Sixty will be the mentor, the one «in-between» and «in the background», just making sure that «you» (both our customer and the end-user) succeeds. Sixty is not visible but is «the good helper» that optimizes the TV experience.
Tidligere hadde Webhuset en utdatert nettside, hovedsakelig rettet mot utviklere. Kreatører, fotografer og gründere er blitt en viktig målgruppe for Webhuset, og de ønsket derfor en nettside tilpasset disse gruppene.Vi har laget en inspirerende og levende nettside, som funker like godt på både desktop og mobil. Vi ønsket at gründere skulle inspireres til å realisere ideer og drømmer. Dette har vi skapt gjennom et luftig og lekent design, med et stramt uttrykk. Vi har brukt fargerike bilder og videoer av ekte mennesker med ambisjoner.Vi har gitt nettsiden et godt og brukervennlig design, rigget for konvertering. Som et resultat av de nye nettsidene har Webhuset økt konvertering og truffet en bredere målgruppe.
Foto: Francisco Munoz
Webhuset – i dag en del av GoDaddy. Prosjektet omfattet strategi og design, til prototyping og utvikling av nettside, samt digital identitet for Norges største uavhengige Internet Presence Provider. Hovedmålgruppen er gründere, kreative hoder og utviklere.
Konseptet er å synliggjøre/måle det man ikke ser. Dette er gjort ved å illustrere og animere gasser som beveger seg rundt på nettsiden. Disse animerte gassene viser multigassmålinger gjort av Tunable. Fargene er inspirert av teknologi og bruksområdene. Nettsiden skulle differensiere seg fra et univers av like og konservative nettsider innenfor olje, gass og havbruk. Dette gjorde vi ved å bruke animasjon, mørkere farger og en strict men spennende grid.
Tunable er et teknologisselskap som produserer og selger multigassanalysatorer. Målgruppen er beslutningstakere innen utslippsmåling og miljøovervåking. Oppgaven gikk ut på å fornye den visuelle identiteten og bygge ny nettside. Vi skulle også komme opp med en ide som gjorde det enklere å forstå hva Tunable leverer.
Vi ble utfordret med å lage en nettside som skulle skille seg ut i den konservative olje- og gassindustrien. Vår oppgave var å formidle Blu's visjon og teknologi på en ny og innovativ måte. For å oppnå dette, brukte vi 3D-tegning og animasjon for å illustrere hvordan sensoren og MonkeyBot arbeider sammen i en sømløs "scroll-animasjon".
Blu er et teknologiselskap som bygger videre på KAEFERs omfattende erfaring innen CUI-markedet. En av deres bemerkelsesverdige innovasjoner er en sensor som kan oppdage fuktighet (kalt "correction under isolation") på rørsystemer innenfor olje- og gassindustrien. For å montere denne sensoren, har de utviklet en robot kalt MonkeyBot.