HELZT

HELZT kom til oss med et ønske om å bli mer synlig, øke salgene i nettbutikken og nå ut til en større målgruppe nasjonalt gjennom betalt og organisk annonsering. Sammen utarbeidet vi en markedsstrategi for alt av online og offline aktiviteter, som resulterte i en økning av salgsinntektene med hele 97,3%, som slo våre forventninger.

facebook
innhold
instagram
meta
+143,3
økning i nettsidetrafikk
+97,3%
økning av salgsinntekter
800
nye Collective medlemmer
+367,7%
ROAS %økning

Her var HELZT før samarbeidet med Cure på markedsføring

I slutten av 2020 startet HELZT som et lite merke innen funksjonell fitness, med et sterkt fellesskap, kalt «The Collective», med atleter i hjertet. Vårt mål var å tilby bærekraftige og kvalitetsprodukter til fitness-entusiaster. For å vokse, trengte vi å nå ut til flere, øke salget av produkter, styrke båndet til våre nåværende kunder, og bygge et inkluderende og støttende miljø for idrettsutøvere på alle nivåer.

Sammen med HELZT lagde vi en tydelig markedsstrategi og satt KPI'er for hva vi ville oppnå

For å få best resultater av markedsføringsaktivitetene våre, var det viktig å lage en tydelig strategi og å sette KPI'er for hva vi ville oppnå. Målene vi satt var som følger:

  • få mer trafikk til nettbutikken
  • øke salgsinntektene med 25%
  • nå ut til et større publikumutenfor funksjonell fitness
  • holde fast ved våre kjerneverdier.
  • flere følgere i sosiale medier
  • Flere medlemmer i «The Collective»
  • Bedre synlighet på nett, både gjennom gratis og betalt innhold.

Dette gjorde vi

Vi tok en gjennomtenkt tilnærming for å vokse og styrke merkevaren. Vi la planer for å skille mellom brandawareness og drive salg. Vi kjørte målrettede kampanjer, var aktive på eventer for å løfte fram våre atleter og fellesskap, og passet på at all vår kommunikasjon speilet våre verdier, alltid med «The Collective» i fokus. Vi tok i bruk atletene som ambassadører for å fremme, styrke, og bygge merkevaren.

Dette oppnådde vi av resultater i 2023

HELZT kom til oss med et ønske om å bli mer synlig, øke salgene i nettbutikken og nå ut til en større målgruppe nasjonalt gjennom betalt og organisk annonsering. Sammen utarbeidet vi en markedsstrategi for alt av online og offline aktiviteter, som resulterte i en økning av salgsinntektene med hele 97,3%, som slo våre forventninger. Gjennom betalt og organiske innhold på sosiale medier har vi nådd en helt ny målgruppe utenfor funksjonell fitness, som har resultert i en økning av salg på nettbutikken som vi ikke hadde trodd. Ved å bruke atletene som ambassadører gjennom sine egne kanaler har vi nådd et nasjonalt og internasjonalt publikum.

Her er noen av nøkkelresultatene fra 2023:

  • +97,3% økning av salgsinntekter
  • +247% økning av antall returnerede kunder
  • +227% økning i konverteringsrate
  • +143,3% økning i totalt antall brukere på nettsiden
  • Gjennomsnittlig øktvarighet på 00:02:39

Amalie hjelper deg gjerne i gang med ditt neste prosjekt 👋

Amalie Heltne
Leder for innhold og kampanje
amalie@cure.no410 86 691

Skal jeg kontakte deg?

Takk! Vi kontakter deg så raskt vi kan.
Oisann! Noe gikk galt.
Amalie outside

Resulteter vi har skapt