HELZT, et spennende merke innen funksjonell fitness, ønsket å øke synligheten, booste nettbutikkens salg og nå ut til en bredere nasjonal målgruppe. Med et sterkt fellesskap kalt "The Collective", hadde de som mål å tilby bærekraftige kvalitetsprodukter til fitness-entusiaster.
For å vokse trengte de en klar strategi for både betalt og organisk annonsering. Sammen utviklet vi en helhetlig markedsstrategi med tydelige mål og KPIer, som fokuserte på å drive trafikk, øke salgsinntektene, og styrke merkevaren gjennom målrettede kampanjer og ambassadørprogrammer.
Våre tiltak resulterte i:
Ved å kombinere betalt og organisk innhold på sosiale medier, nådde vi nye målgrupper og økte synligheten både nasjonalt og internasjonalt.
Vår markedsstrategi inkluderte følgende mål:
Vi skilte mellom merkevarebevissthet og salg, kjørte målrettede kampanjer, deltok på eventer for å fremme atletene og fellesskapet, og brukte ambassadørene for å bygge merkevaren. All kommunikasjon reflekterte HELZTs verdier, alltid med "The Collective" i fokus.
Vår strategi resulterte i en betydelig økning i synlighet og salg. Ved hjelp av betalt og organisk innhold på sosiale medier, nådde vi en ny målgruppe utenfor funksjonell fitness, noe som førte til en uventet høy økning i nettsalget. Bruken av atleter som ambassadører bidro til å nå et nasjonalt og internasjonalt publikum.
Amalie hjelper deg gjerne i gang med ditt neste prosjekt 👋
Skal jeg kontakte deg?