HELZT

HELZT, et spennende merke innen funksjonell fitness, ønsket å øke synligheten, booste nettbutikkens salg og nå ut til en bredere nasjonal målgruppe. Med et sterkt fellesskap kalt "The Collective", hadde de som mål å tilby bærekraftige kvalitetsprodukter til fitness-entusiaster.

Facebook
Innhold
Instagram
Meta
143,3%
økning i nettsidetrafikk
+97,3%
økning av salgsinntekter
800
nye Collective medlemmer
+702%
ROAS

For å vokse trengte de en klar strategi for både betalt og organisk annonsering. Sammen utviklet vi en helhetlig markedsstrategi med tydelige mål og KPIer, som fokuserte på å drive trafikk, øke salgsinntektene, og styrke merkevaren gjennom målrettede kampanjer og ambassadørprogrammer.

Resultatene

Våre tiltak resulterte i:

  • 97,3% økning i salgsinntekter
  • 143,3% økning i nettsidetrafikk
  • 227% økning i konverteringsrate
  • 247% økning i returnerende kunder
  • Gjennomsnittlig øktvarighet på 00:02:39

Ved å kombinere betalt og organisk innhold på sosiale medier, nådde vi nye målgrupper og økte synligheten både nasjonalt og internasjonalt.

Strategien

Vår markedsstrategi inkluderte følgende mål:

  • Øke trafikken til nettbutikken
  • Øke salgsinntektene med 25%
  • Nå et bredere publikum utenfor funksjonell fitness
  • Beholde kjerneverdiene
  • Øke følgertallet i sosiale medier
  • Flere medlemmer i "The Collective"
  • Forbedre synligheten på nett gjennom både gratis og betalt innhold

Tiltakene

Vi skilte mellom merkevarebevissthet og salg, kjørte målrettede kampanjer, deltok på eventer for å fremme atletene og fellesskapet, og brukte ambassadørene for å bygge merkevaren. All kommunikasjon reflekterte HELZTs verdier, alltid med "The Collective" i fokus.

Resultatene

Vår strategi resulterte i en betydelig økning i synlighet og salg. Ved hjelp av betalt og organisk innhold på sosiale medier, nådde vi en ny målgruppe utenfor funksjonell fitness, noe som førte til en uventet høy økning i nettsalget. Bruken av atleter som ambassadører bidro til å nå et nasjonalt og internasjonalt publikum.

Amalie hjelper deg gjerne i gang med ditt neste prosjekt 👋

Amalie Hjelmeland
Leder for innhold og kampanje
amalie@cure.no410 86 691

Skal jeg kontakte deg?

Takk! Vi kontakter deg så raskt vi kan.
Oisann! Noe gikk galt.
Amalie outside

Resulteter vi har skapt

Åkrafjorden

Åkrafjorden

+450% organisk rekkevidde
+5
Lunsjkollektivet

Lunsjkollektivet

+104% LinkedIn leads