– Med den helt nye bestillingsløsningen kan brukerne se hvilke hytter som er ledige, utforske hytter i kart og finne all informasjonen de trenger, forteller Dag Terje, Klarp Solvang, generalsekretær i Den Norske Turistforening(DNT).
Sammen med Heisenbug® har vi strukturert, designet og utviklet en helt unik plattform som samler alle DNT-hytter i en og samme løsning. UI/UX er levert av Cure, mens Heisenbug® har stått for utviklingen. Data er hentet fra over 80 forskjellige datakilder og løsningen er tilgjengelig på flere språk for å gjøre det enkelt å bestille 550 forskjellige DNT-hytter. God tur!
Den Norske Turistforening (DNT) har flere ganger forsøkt å få til et moderne bookingssytem for DNT-hyttene sine, uten hell. De har heller ikke oppdatert profilmanualen 2009 og hadde derfor behov for en modernisering av det digitale uttrykket samtidig som man var tydelig på at DNT er avsender.
Hardanger sin nye identitet bygger på en enkel og autentisk tilnærming i kommunikasjonen. Både visuelt og verbalt, holdes detaljene til det minimale, og det er gjennom selve «Hardingen» vi møter essensen til regionen, med sin lavmælte og ujålete holdning.Hardanger er åpenbart vakkert. Identiteten gir plass for at naturskjønne bilder får tale for seg selv, layout designes ukomplisert på rene fargeflater, og kontrastene spenner bredt i typografien. Fargepalletten skifter med årstidene for nettopp å fremme regionen som helårsdestinasjon.Alle elementer er konseptuelt samstemte og knyttet mot det som gjør Hardanger til Hardanger; med store kontraster, og sammensettingen av lokale bedrifter og de typete «hardingene» som stolt ønsker å bringe sine tradisjoner og verdier videre for kommende generasjoner.Hardangerrosa er nytegnet og får leve fritt med omgivelsene. Den benyttes der den fungerer best, og er bindeleddet til hele regionen.
Visit Hardangerfjord markedsfører hele Hardanger-regionen. De ønsket å fornye strategien og den visuelle profilen med ambisjon om at en felles merkevare vil bidra til å samle regionen, slik at de sammen kan fortsette å markedsføre og styrke regionen som en helårsdestinasjon. Visit Hardangerfjord er godt etablert i markedsføring av natur, tradisjon og aktiviteter, men hadde store vekstambisjoner når det gjaldt synlighet av folk og kultur i regionen.Vi valgte å beholde den tradisjonelle hardangerrosa, men endret merkevarenavnet fra «Visit Hardangerfjord» til «Hardanger».
Det nordiske Elkjøp konsernet skulle ha nye corporate nettsider, og valgte Cure som sin leverandør. Cure har gjort design og utvikling av komplette sider basert på Elkjøp sine merkevarehåndbok. Her er også tekniske integrasjoner (API) mot investor relation løsninger og løsninger for nyhetspublisering. I tillegg til dette har Cure gjort design av digitale presentasjoner og rapporter som Teknotrøbbel.
Elkjøp Nordic er den desidert største elektronikkforhandleren i Norden, med detaljhandel etablert i Norge, Sverige, Danmark og Finland, i tillegg til franchisevirksomhet på Grønland, Island og Færøyene.
Norbits fikk om bord profesjonelle investorer og har en plan for vekst. Cure fikk tillit og i oppgave å bygge en helt ny merkevare og visuell identitet for selskapet. Den nye merkevaren løser på en god måte fokus på flere forretningsområder og er tatt ut i nye nettsider, messemateriell, office supply etc.
Norbits har over 20 års erfaring innenfor levering av programvare og tjenester for forretningsdrift, butikkdata og logistikk. De gir kundene full kontroll over logistikk, ordre, historisk data og statistikker med mer. Norbits er utviklet av Vossingar og framifrå Hardingar.
Nettsiden gjenspeiler linken mellom det menneskelige og det biometriske i et digitalt univers. Nettsiden bygger på Zwipe sin kommunikasjon og mål om å gjøre en kompleks løsning enkel og oversiktlig for brukere.
Nettsiden er knyttet opp mot Oslo Market Solutions for oppdatering av børsmeldinger.
Zwipe mener at hver persons unike fingeravtrykk er nøkkelen til en tryggere fremtid. Med stor lidenskap på tvers av nettverk av internasjonale organisasjoner, bransjer og kulturer har Zwipe et mål om å gjøre betaling trygt og sikkert.
Mad-familien, med ni selskaper i fire byer ønsket en delt digital plattform, der alle fikk skinne med sin egen 'personal touch'. Resultatet er en fleksibel og skalerbar løsning skreddersydd for Mad-universet — der hvert selskap uttrykker sin egen visuelle identitet.
Mad er et multidisiplinært selskap med disipliner innen arkitektur, byplanlegging, interiørarkitektur, kommunikasjon, produktdesign og landskapsarkitektur.