Prosjekter

Se hvilke utfordringer vi har løst for kundene våre.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Cure har strutkurert og designet en ny løsning for DNT som gjør det mulig å booke over 400 DNT-hytter i hele Norge.
DNT

– Med den helt nye bestillingsløsningen kan brukerne se hvilke hytter som er ledige, utforske hytter i kart og finne all informasjonen de trenger, forteller Dag Terje, Klarp Solvang, generalsekretær i Den Norske Turistforening(DNT).

Sammen med Heisenbug® har vi strukturert, designet og utviklet en helt unik plattform som samler alle DNT-hytter i en og samme løsning. UI/UX er levert av Cure, mens Heisenbug® har stått for utviklingen. Data er hentet fra over 80 forskjellige datakilder og løsningen er tilgjengelig på flere språk for å gjøre det enkelt å bestille 550 forskjellige DNT-hytter. God tur!

Vinner av Folkets Pris, SRF Kuben

Den Norske Turistforening (DNT) har flere ganger forsøkt å få til et moderne bookingssytem for DNT-hyttene sine, uten hell. De har heller ikke oppdatert profilmanualen 2009 og hadde derfor behov for en modernisering av det digitale uttrykket samtidig som man var tydelig på at DNT er avsender.

Visit Hardangerfjord er godt etablert i markedsføring av natur, tradisjon og aktiviteter, men hadde store vekstambisjoner når det gjaldt synlighet av folk og kultur i regionen.Vi valgte å beholde den tradisjonelle hardangerrosa, men endret merkevarenavnet fra «Visit Hardangerfjord» til «Hardanger»
Visit Hardangerfjord

Hardanger sin nye identitet bygger på en enkel og autentisk tilnærming i kommunikasjonen. Både visuelt og verbalt, holdes detaljene til det minimale, og det er gjennom selve «Hardingen» vi møter essensen til regionen, med sin lavmælte og ujålete holdning.Hardanger er åpenbart vakkert. Identiteten gir plass for at naturskjønne bilder får tale for seg selv, layout designes ukomplisert på rene fargeflater, og kontrastene spenner bredt i typografien. Fargepalletten skifter med årstidene for nettopp å fremme regionen som helårsdestinasjon.Alle elementer er konseptuelt samstemte og knyttet mot det som gjør Hardanger til Hardanger; med store kontraster, og sammensettingen av lokale bedrifter og de typete «hardingene» som stolt ønsker å bringe sine tradisjoner og verdier videre for kommende generasjoner.Hardangerrosa er nytegnet og får leve fritt med omgivelsene. Den benyttes der den fungerer best, og er bindeleddet til hele regionen.

Visit Hardangerfjord markedsfører hele Hardanger-regionen. De ønsket å fornye strategien og den visuelle profilen med ambisjon om at en felles merkevare vil bidra til å samle regionen, slik at de sammen kan fortsette å markedsføre og styrke regionen som en helårsdestinasjon. Visit Hardangerfjord er godt etablert i markedsføring av natur, tradisjon og aktiviteter, men hadde store vekstambisjoner når det gjaldt synlighet av folk og kultur i regionen.Vi valgte å beholde den tradisjonelle hardangerrosa, men endret merkevarenavnet fra «Visit Hardangerfjord» til «Hardanger».

Elkjøp Nordic

Det nordiske Elkjøp konsernet skulle ha nye corporate nettsider, og valgte Cure som sin leverandør. Cure har gjort design og utvikling av komplette sider basert på Elkjøp sine merkevarehåndbok. Her er også tekniske integrasjoner (API) mot investor relation løsninger og løsninger for nyhetspublisering. I tillegg til dette har Cure gjort design av digitale presentasjoner og rapporter som Teknotrøbbel.

Elkjøp Nordic er den desidert største elektronikkforhandleren i Norden, med detaljhandel etablert i Norge, Sverige, Danmark og Finland, i tillegg til franchisevirksomhet på Grønland, Island og Færøyene.

Cure designet et ny nettside og nytt visuelt utrykk for DOF med ny font, oppdaterte farger, grafikk og UI-elementer.
DOF

DOF ønsket en fornyet digital identitet med særlig fokus på profesjonalitet og brukeropplevelse. Cure designet et nytt visuelt utrykk med ny font, oppdaterte farger, grafikk og UI-elementer. Vi utviklet ny sidestruktur, prototype, UI/UX design og utviklet den nye nettsiden. Videre er det intensjon om at Cure vil bistå med design merkantile elementer.

DOF er en internasjonal leverandør av offshore service og subsea tjenester. De gamle nettsidene kombinerte flere selskaper under samme side, men slet med dårlig usability og brukervennlighet. Cure var med i en større anbudskonkurranse, og ble utvalgt til leverandør av de nye nettsidene.

-Med hotellene som skal nå skal åpnes går vi fra å være et lite hotellselskap til en internasjonal hotellkjede, da var tidspunktet riktig for å ta en fullstendig gjennomgang av merkevaren. Når vi først var i gang bestemte vi oss for at vi måtte ta tak i alt. Resultatet ble ny logo, nytt slagord, ny visuell identitet, ny nettside og ny gjestereise, for å nevne noe. Det eneste vi besluttet å frede var navnet Citybox, sier Dorthea Berge, CMO i Citybox.

Vi dykket dypt inn i Citybox sin kjerne og skapte en ny, frisk og leken merkevareidentitet. Slagordet "Go outside the box" ble unnfanget, som en perfekt representasjon av Citybox sin filosofi. "Inside the box" representerer hotellet, mens "Outside the box" representerer pulsen og livet i byen. Hos Citybox er opplevelsen sentral – det er ikke bare om hotellet, men også om byen rundt det.

I samarbeid med teknologipartneren vår Heisenbug, skapte vi en innovativ og brukervennlig nettside for Citybox. Dette inkluderte introduksjonen av en priskalender, en funksjon inspirert av flybransjen, som gir reisende muligheten til å se de beste tilgjengelige prisene. "Citybox Friends (with benefits)", et lojalitetsprogram designet for å belønne gjester med attraktive fordeler.

Etter å ha etablert seg i Bergen i 2006, har Citybox vokst betydelig og ekspandert sin tilstedeværelse. Med ekspansjonen til flere europeiske byer som Helsinki, Stockholm, Brussel, Stavanger og Tromsø, følte Citybox behovet for å revitalisere sitt brand, styrke sin identitet, og posisjonere seg som den ledende hotellkjeden for den moderne reisende.

Vårt mål var å skape en identitet og en nettside som samler alle selskapene i born {digital} på én plattform, samtidig som den ivaretar deres individuelle merkevare, kultur og tjenestetilbud.

Born sitt grunnprinsipp bygger på valgfrihet og autonomi for hvert selskap, der gründerne og selskapene deltar i prosesser som de anser som mest verdiskapende for seg selv. Den dynamiske logoen gjør det mulig å inkludere hvert enkelts selskapsnavn ved å bruke to klammeparenteser (brackets), slik som born {cure}.

Designelementene som utgjør identiteten til born {digital} gjenspeiler tydelig vår fremtidsrettede og teknologiske karakter. Hovedmålet vårt var å skape et tidløst design som henter inspirasjon fra mennesker som virkelig brenner for teknologi, livsstil, utvikling, koding og innovasjon. Vi lot oss inspirere av den teknologiske utviklingen vi ser i dagens verden, og derfor har nettsiden vår et innovativt og tidløst design som er bygget for fremtiden. Vi bruker bilder og et lekent design for å gi nettsiden liv, og den er et uttrykk for vår lidenskap for teknologi.

born {digital} representerer neste generasjon av nordiske konsulentselskaper, født i den nye tidsalderen, og brennende opptatt av teknologi. born sin eksklusive gruppe av selskaper dedikerer seg til å utvikle og implementere skreddersydde IT-løsninger som svarer på behovene og prioriteringene til bedrifter og deres kunder. Deres visjon er å utnytte smidigheten og innovasjonen som er iboende i mindre bedrifter, samtidig som born-selskapene nyter fordelene av å tilhøre en større enhet.

Ingen treff.