Prosjekter

Se hvilke utfordringer vi har løst for kundene våre.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
The TV industry has a way of communicating that is dominated by extensive use of visual effects in a «look at me» kind of way. Our thoughts are that Sixty will be the mentor, the one «in-between» and «in the background», just making sure that «you» (both our customer and the end-user) succeeds. Sixty is not visible but is «the good helper» that optimizes the TV experience.
Sixty

It is important to explain what Sixty provides to potential clients. The common way to do this is by showcasing actual design and solutions. But this always comes with the risk that the potential client thinks that «this is not exactly what we are looking for» Hence, we instead visualize the «idea» of what we can achieve together with the client. Performed as a kind of «wireframes» explaining, and ready for customization. Sixty. TV Experience. Optimized.

The TV industry has a way of communicating that is dominated by extensive use of visual effects in a «look at me» kind of way. Our thoughts are that Sixty will be the mentor, the one «in-between» and «in the background», just making sure that «you» (both our customer and the end-user) succeeds. Sixty is not visible but is «the good helper» that optimizes the TV experience.

Webhuset – i dag en del av GoDaddy. Prosjektet omfattet strategi og design, til prototyping og utvikling av nettside, samt digital identitet for Norges største uavhengige Internet Presence Provider. Hovedmålgruppen er gründere, kreative hoder og utviklere.
Webhuset

Tidligere hadde Webhuset en utdatert nettside, hovedsakelig rettet mot utviklere. Kreatører, fotografer og gründere er blitt en viktig målgruppe for Webhuset, og de ønsket derfor en nettside tilpasset disse gruppene. Vi har laget en inspirerende og levende nettside, som funker like godt på både desktop og mobil. Vi ønsket at gründere skulle inspireres til å realisere ideer og drømmer. Dette har vi skapt gjennom et luftig og lekent design, med et stramt uttrykk. Vi har brukt fargerike bilder og videoer av ekte mennesker med ambisjoner. Vi har gitt nettsiden et godt og brukervennlig design, rigget for konvertering. Som et resultat av de nye nettsidene har Webhuset økt konvertering og truffet en bredere målgruppe.

Foto: Francisco Munoz

Webhuset – Norges største uavhengige Internet Presence Provider. Prosjektet inkluderte utforming av strategi og design, prototyping og utvikling av nettsiden, samt etablering av en digital identitet, spesielt rettet mot gründere, kreative personer og utviklere.

Tunable er et teknologisselskap som produserer og selger multigassanalysatorer. Målgruppen er beslutningstakere innen utslippsmåling og miljøovervåking. Oppgaven gikk ut på å fornye den visuelle identiteten og bygge ny nettside. Vi skulle også komme opp med en ide som gjorde det enklere å forstå hva Tunable leverer.
Tunable

Konseptet er å synliggjøre/måle det man ikke ser. Dette er gjort ved å illustrere og animere gasser som beveger seg rundt på nettsiden. Disse animerte gassene viser multigassmålinger gjort av Tunable. Fargene er inspirert av teknologi og bruksområdene. Nettsiden skulle differensiere seg fra et univers av like og konservative nettsider innenfor olje, gass og havbruk. Dette gjorde vi ved å bruke animasjon, mørkere farger og en strict men spennende grid.

Tunable er et teknologisselskap som produserer og selger multigassanalysatorer. Målgruppen er beslutningstakere innen utslippsmåling og miljøovervåking. Oppgaven gikk ut på å fornye den visuelle identiteten og bygge ny nettside. Vi skulle også komme opp med en ide som gjorde det enklere å forstå hva Tunable leverer.

Cure samarbeidet med Serverbite™ for å utvikle en ny visuell identitet og nettsider. Prosessen inkluderte en grundig analyse og kreativ utviklingsprosess. Resultatet var en stilren, profesjonell nettside med en enhetlig visuell identitet som gir en god forståelse for Serverbite™ sine tjenester og verdi.

Serverbite™ er en hosting-tjeneste som gir brukerne muligheten til å hoste nettsider, nettapplikasjoner, databaser og andre typer teknologier på en fysisk eller virtuelle server. Dette gir brukerne kontroll over sin egen server og gir dem muligheten til å tilpasse og administrere ressursene som er tilgjengelige.

Nordic er en ny utfordrer innen eiendomsmeglerbransjen. Grunnleggerne av Nordic har lang erfaring i bransjen og ville kommunisere dette med en sterk og troverdig visuell identitet. Nordic ønsket å spille på det nordiske, mystiske og eksklusive. Selvom Nordic var nyetablert ønsket de en identitet og nettside som strålte kunnskap og at de hadde vært i “gamet” i mange år.
Nordic Bolig

De ønsket en nettside som skilte seg ut blant konkurrentene. Vi valgte å lage en forside som forklarer hva Nordic står for på en ny og kreativ måte. Den beskriver hva Nordic leverer og hva kunden kan forvente - #nobullshit. Undersidene er i en stil som fremstiller boligene på en god og innbydene måte. Nettsiden skulle også ha nødvendige integrasjoner mot blant annet meglersystemet Vitec.

Nordic er en ny utfordrer innen eiendomsmeglerbransjen. Grunnleggerne av Nordic har lang erfaring i bransjen og ville kommunisere dette med en sterk og troverdig visuell identitet. Nordic ønsket å spille på det nordiske, mystiske og eksklusive. Selvom Nordic var nyetablert ønsket de en identitet og nettside som strålte kunnskap og at de hadde vært i “gamet” i mange år.

Glacier Road er en vei i Hardanger som knytter sammen fjord og bre. Veien har 1200 meter stigning og er 19 km lang. Jondal kommune ville gjøre veien til et nytt og attraktivt reisemål i regionen. Målgruppen til Glacier Road er den aktive og reiselystne turisten, som ønsker å oppleve variert og spektakulær natur.
Glacier Road

For å gjøre veien til et attraktivt reisemål ville vi fremme alle de unike områdene og opplevelsene langs denne veien. Derfor utviklet vi konseptet “Fjord to Glacier”.Hvert ikon illustrerer et område langs veien, og samlet utgjør disse Glacier Road. For å treffe målgruppen gjorde vi identiteten bold, stram og dynamisk. Fargene i identiteten er hentet fra fjorden, isbreen og veien. Skrifttypen er bold og er inspirert av veiskilt. Nettsiden til Glacier Road skal oppleves som en interaktiv reise. På landingssiden kan man scrolle seg gjennom alle delene av Glacier Road. På undersidene får man utdypende informasjon om de ulike stedene og hva man kan oppleve i nærområde.

Glacier Road er en vei i Hardanger som knytter sammen fjord og bre. Veien har 1200 meter stigning og er 19 km lang. Jondal kommune ville gjøre veien til et nytt og attraktivt reisemål i regionen. Målgruppen til Glacier Road er den aktive og reiselystne turisten, som ønsker å oppleve variert og spektakulær natur.

Ingen treff.